Szukacie dobrej, dynamicznej gry
czasu rzeczywistego? Lubicie walki, klimat fantasy i czarów? Jeżeli tak to mam
dla Was świetną grę! Herosi od
wydawnictwa Rebel.pl jest hitem i gości na stołach graczy od kilku miesięcy!
Herosi to, jak już wspomniałem, dynamiczna gra czasu rzeczywistego. Gracze jednocześnie wykonują swoje ruchy (rzuty kostkami), a co za tym idzie – kto sprawniej przerzuca kostki ten szybciej uzyska upragniony efekt. W grze występuje bardzo widoczna losowość, jednak nie obejdzie się bez planowania swojej taktyki.
Herosi to, jak już wspomniałem, dynamiczna gra czasu rzeczywistego. Gracze jednocześnie wykonują swoje ruchy (rzuty kostkami), a co za tym idzie – kto sprawniej przerzuca kostki ten szybciej uzyska upragniony efekt. W grze występuje bardzo widoczna losowość, jednak nie obejdzie się bez planowania swojej taktyki.
Cel gry? Pozbyć wrogiego herosa
wszystkich punktów życia. Zasady gry mogą wydawać się skomplikowane, jednak po
pierwszej rozgrywce już jest wszystko jasne. Obszerna instrukcja jest wręcz do
bólu dokładna i opisuje wszystkie możliwe wydarzenia w grze. Dodatkowo
stworzono specjalne ramki podsumowujące dany dział oraz ramki „Pierwsza
rozgrywka”, w których opisane są zasady, które można pominąć przy pierwszej
partii – stworzone po to, aby zapoznać się z samą mechaniką gry.
Zasady gry są bardzo jasne. Każdy
z graczy ma herosa, stwory do niego przypisane, sześć kostek i karty zaklęć.
Obok nas leży talia z naszymi zaklęciami, a obok planszy talia z zaklęciami dla
wszystkich, z których 8 leży odkrytych w dwóch rzędach. Po wyrzuceniu odpowiedniej
kombinacji na kostkach można pobierać kolejne zaklęcia. Na kartach zaznaczone
są symbole, jakie należy wyrzucić, aby móc użyć zaklęcia. Atakować wrogiego
herosa możemy również stworami, które aktywujemy przez punkty dowodzenia
wyrzucone na kostkach. By jednak nie było za prosto – używać stworów możemy
tylko w tej samej turze, w której rzuciliśmy zaklęcie.
Trzeba pamiętać, że gracze rzucają kościami w tym samym momencie i przerzucają do momentu, aż uzyskają satysfakcjonujący wynik, bądź gdy któryś z graczy zatrzyma grę. Gdy tak się stanie to należy rozpatrzyć najpierw wszystkie zaklęcia trwałe jak i słabości herosów (dla herosa ognia nie sprzyjające są symbole wody itd.). Następnie gracz, który zatrzymał grę wykonuje swój ruch. Po nim przychodzi kolej na gracza siedzącego obok niego. Może on albo wykonać ruch, na który pozwalają mu wyrzucone symbole albo pominąć swoją turę. Druga opcja pozwala na pozostawienie kostek z satysfakcjonującymi nas symbolami i rzucaniem tylko pozostałymi w następnej turze. W pierwszym przypadku po wykonaniu ruchu rzucamy wszystkimi kostkami. Każdy heros ma 21 punktów życia. Kto ostatni zostanie na polu bitwy ten wygrywa.
Trzeba pamiętać, że gracze rzucają kościami w tym samym momencie i przerzucają do momentu, aż uzyskają satysfakcjonujący wynik, bądź gdy któryś z graczy zatrzyma grę. Gdy tak się stanie to należy rozpatrzyć najpierw wszystkie zaklęcia trwałe jak i słabości herosów (dla herosa ognia nie sprzyjające są symbole wody itd.). Następnie gracz, który zatrzymał grę wykonuje swój ruch. Po nim przychodzi kolej na gracza siedzącego obok niego. Może on albo wykonać ruch, na który pozwalają mu wyrzucone symbole albo pominąć swoją turę. Druga opcja pozwala na pozostawienie kostek z satysfakcjonującymi nas symbolami i rzucaniem tylko pozostałymi w następnej turze. W pierwszym przypadku po wykonaniu ruchu rzucamy wszystkimi kostkami. Każdy heros ma 21 punktów życia. Kto ostatni zostanie na polu bitwy ten wygrywa.
Powyżej zamieściłem Wam skrócone
zasady Herosów. Nie chciałbym się w
recenzji rozpisywać na temat instrukcji, gdyż nie o to chodzi. Zasady są proste
i po pierwszej rozgrywce stają się całkowicie zrozumiałe. Choć powiem, że
pierwsza partia mnie nie wciągnęła to kolejne z rozbudowanym systemem walki,
były bardziej interesujące i Herosi znajdują
się wysoko na mojej prywatnej liście ciekawych gier.
Kilka słów o elementach gry. 25
specjalnych kości (po sześć dla każdego
gracza i jedna dodatkowa, którą można zdobyć z kart zaklęć), 92 karty stworów
(po 23 na każdego herosa), 60 kart zaklęć, 20 karty zaklęć podstawowych, 4
zaklęcia specjalne przypisane do herosów, 4 karty herosów, 4 dwustronne plansze
(dla nowicjuszy z rozrysowanym rozstawieniem stworów oraz dla zaawansowanych,
którzy będą sami budowali swoje armie), 18 żetonów zaklęć trwałych i 86
znaczników obrażeń/mocy no i oczywiście instrukcja.
Jak sami widzicie obszerne
pudełko zawiera wiele elementów. Są one najwyższej jakości, świetnie wykonane, zawierają
bajeczne ilustracje, twarde plansze, czytelne karty. Jedyne zastrzeżenie można
mieć do kostek, gdyż przy kiepskim świetle czasami ciężko poznać dany symbol.
Uważam, że jest to bardzo dobra
gra polskiego autora, która powinna znaleźć się na półce osób, które dobrze
czują się w klimacie fantasy. Dynamiczna, z masą negatywnej interakcji gra
świetnie wpasuje się na rozgrywki ze znajomymi. Choć nie jest to miłość od
pierwszego wejrzenia to dobrze jest „przemęczyć” pierwsze partie, gdyż z każdą
rozgrywką gra staje się coraz ciekawsza.
Wydawca: Rebel.pl
Rok wydania: 2015
Edycja: Pierwsza
Sugerowana cena: 119,95zł
Ocena: 9/10
Nazwa: Herosi
Wydawca: Rebel.pl
Rok wydania: 2015
Edycja: Pierwsza
Sugerowana cena: 119,95zł
Ocena: 9/10
Za przekazanie gry do recenzji dziękuję wydawnictwu Rebel.pl