Gra karciana Zero to kolejny krótki fillerek od najbardziej znanego autora gier.
Jest to gra w której przyjdzie nam trochę poplanować, pogłówkować, ale i
dostosowywać się do panującej na stoli sytuacji.
Zasady gry w Zero są banalnie proste. Mamy na ręce 9 kart. Musimy z tego ułożyć
dwa komplety: kart o tej samej wartości i jednego koloru. Oznacza to, że z 9
posiadanych kart jedna musi się powtarzać w obu zestawach. Karty możemy
wymienić w swojej kolejce z puli dostępnej na stole. W trakcie przygotowania
każdy z graczy dostaje 9 kart, a na stole wykłada się 5 kart do puli wspólnej,
resztę odkładamy do pudełka – nie przydadzą się. Gramy tyle rund ilu jest
graczy, więc od 3 do 5.
Najlepiej grało nam się w 5 osób.
W dużej mierze przez to, że było więcej kart w grze i więcej kombinowania.
Czas? Około 15-20 minut. Podróżne pudełko to idealne rozwiązanie dla tej gry –
karty się nie zniszczą, a rozmiar opakowania jest nie aż tak duży (około 2
normalnych talii kart). Jak dla nas to bardzo duży plus!
Od czasu jak dostałem pierwszy
tytuł Reinera Knizi to od razu wiedziałem, że będę bez wahania otwierał wieczka
jego kolejnych gier. Ten człowiek ma coś w sobie i mogę z ręką na sercu polecać
jego gry. Tak samo jest i w tym przypadku – polecam grę każdemu – tym którzy są
zaprawionymi graczami jak i tym, którzy grywają sporadycznie. Znudził Wam się
tysiąc, skat czy kierki? Sięgnijcie po ZERO i odkryjcie gry w karty na nowo!
I.
|
Klimat
|
-/6
|
II.
|
Złożoność
|
5/6
|
III.
|
Oprawa graficzna
|
5/6
|
IV.
|
Wykonanie elementów
|
5/6
|
V.
|
Grywalność na 2 graczy
|
-/6
|
VI.
|
Grywalność na więcej osób
|
5/6
|
Ocena Końcowa: | 5 |
Nazwa: ZERO
Wydawca: Trefl Joker Line
Wydanie: pierwsze
Rok: 2014
Sugerowana cena: 35zł
Ocena: 5/6
Za grę dziękuje wydawnictwu Trefl Joker Line