W dzieciństwie zawsze lubiłem gry
w kalambury. Wolałem pokazywać niż rysować, gdyż nie grzeszyłem talentem
rysownika. Zresztą dalej nie grzeszę. Od małego siedziałem i oglądałem różne
programy, w których grali w kalambury, a potem widziałem jak w programie
„Kocham Cię Polsko” zawodnicy rysują na tablicy. Stwierdziłem, że fajnie byłoby
mieć coś podobnego w domu, po czym dowiedziałem się, że Rebel wydaje grę Imago.
Imago to innowacyjna gra oparta na zasadach kalambur. Co w niej
nowego? Otóż na stole leżą rozsypane przezroczyste karty, które przedstawiają
ludzi, potwory, pojazdy i wszelkie możliwe kształty. To właśnie za ich pomocą
będziemy układać hasła!
Zawartość pudełka jest bogata jak
na tak małą grę. W środku znajdziemy 60 przezroczystych kart, 65 kart z zagadkami
(dwustronne, a na każdej stronie 8 haseł, co daje nam łącznie ponad 1000
różnych rzeczy do ułożeni), 35 znaczników punktów no i instrukcje.
Zasady gry? Banalne. Rozkładamy w
koło nasze przezroczyste karty na środku stołu. Wybieramy gracza rozpoczynającego.
Aktywny gracz pociąga kartę, a osoba po jego prawej stronie podaje cyfrę.
Aktywny gracz może zmienić wybraną kategorie/hasło o jeden w górę lub w dół.
Następnie układa z przezroczystych kart dane hasło. I tu zaczyna się zabawa.
Nie wolno wydawać dźwięków, gestykulować ani układać liter czy liczb z kart.
Wolno natomiast poruszać kartami, co sprawia że nasze karty ożywają. Można
również zasłonić część karty, tak aby lepiej dopasować ją do pozostałych.
Gracz, który zgadnie hasło oraz gracz, który pokazywał zdobywają punkt. Gra
kończy się gdy któryś z graczy zdoła ułożyć dwa hasła, które zgadną pozostali.
Wygrywa gracz z największą liczbą punktów.
Jeżeli chodzi o wykonanie gry to,
jak na Rebel przystało, stoi ono na wysokim poziomie. Przezroczyste karty są
trwałe, nie brudzą się, dobrze układa się je na stole. Karty kategorii i haseł
są czytelne, nie rozpraszające i ciekawe. Wszystko to sprawia, że gra wytrzyma
bardzo wiele spotkań i graczy zarówno młodszych jak i starszych.
Twórcy gry zachęcają też do
wymyślania własnych haseł, ważne żeby każdy miał taką samą możliwość ich
odgadnięcia. Sprzyja to graniu w rodzinie z młodszymi, nawet poniżej wskazanego
na pudełku wieku (12 lat).
I.
|
Klimat
|
5/6
|
II.
|
Złożoność
|
5/6
|
III.
|
Oprawa graficzna
|
6/6
|
IV.
|
Wykonanie elementów
|
5,5/6
|
V.
|
Grywalność na 2 graczy
|
-/6
|
VI.
|
Grywalność na więcej osób
|
5,5/6
|
Ocena Końcowa: | 5,4 |
Nazwa: Imago
Wydawca: Rebel.pl
Wydanie: pierwsze
Rok: 2016
Sugerowana cena: 79,95zł
Ocena: 5,4/6
Za przekazanie gry do recenzji dziękuję wydawnictwu Rebel.pl: