

Już
na wstępie chcemy was uczulić - trudność pytań w grze jest bardzo szeroka.
Wyróżniamy cztery kategorie pytań: ludzie, świat, kultura i historia. A pytań
jest około 1600! Bywają pytania dość trudne o mało znane daty historyczne, ale
i są proste pytania o osoby z popkultury. Są też specyficznie skonstruowane:
"W której dekadzie 20 wieku?" albo "Który słynny polski
aktor?". Jesteśmy jednak przekonani, że osoby, które uważały na lekcjach w
szkole i wiedzą co się dzieje na świecie, nie będą miały problemu z poprawnymi
odpowiedziami. Sprawdźmy więc jaki jest stan naszej wiedzy i zacznijmy pierwszą
rundę.
Przygotowanie partii gry polega na rozłożeniu planszy i
rozdaniu graczon znaczników iKnow oraz iBet. Na start wszyscy otrzymują także
jeden biały żeton punktu. O przetasowaniu kart z pytaniami chyba nie muszę
wspominać? Teraz musimy wybrać osobę, która będzie pierwszym lektorem.
Lektor to osoba która w danej rundzie czyta pytanie i podpowiedzi z wybranej przez
siebie kategorii.

Gdy
wszyscy rozłożyli swoje pionki, następuje etap iBet. Rozpoczyna go osoba,
której pion znajduje się na najwyżej punktowanym polu. Obstawia ona poprzez
umieszczenie znacznika iBet na okrągłym polu na planszy, czy inny gracz udzieli
poprawnej lub błędnej odpowiedzi. Następnie czynność tą powtarzają pozostali.
Trzeba pamiętać, że piony iKnow oraz iBet można stawiać jedynie na wolnych
polach.

Punkty
zdobywane są za poprawną odpowiedź w zależności od liczby podpowiedzi. Kto
zyskuje punkty, a kto traci? Zyskujemy również wtedy kiedy poprawnie obstawiliśmy
na wiedzę innego gracza. Na przykład jeśli ktoś obstawił, że przeciwnik źle
odpowie na pytanie i tak faktycznie było - jest nagrodzony jednym punktem. W
przeciwnym wypadku tracimy. Na koniec rundy lektor otrzymuje dwa żetony
punktów. Celem gry jest zdobycie 20 punktów.
iKnow jest inna niż pozostałe gry quizowe.
Posiada ciekawy system wyboru liczby podpowiedzi. Interesujące jest również
typowanie poprawności odpowiedzi innych graczy. Jak już wspominaliśmy rozstrzał
trudności jest spory co może doprowadzić do sytuacji, że albo się zniechęcimy
do gry, bo nie będziemy w stanie odpowiedzieć na żadne pytanie, albo wręcz
przeciwnie - będziemy łaknąć wiedzy i często do niej wracać.
Przyznamy
się bez bicia, że grając w iKnow często
selekcjonowaliśmy pytania i odkładaliśmy te sprawiające mega trudność. Po
połączeniu elementu obstawiania i przystępniejszych pytań gra naprawdę jest
przyjemna. Gracze, którym zależy na ciągłym sprawdzaniu swojej wiedzy i uczeniu
się nowych ciekawostek zdecydowanie się spodoba.
I.
|
Klimat
|
4/6
|
II.
|
Złożoność
|
5/6
|
III.
|
Oprawa graficzna
|
5/6
|
IV.
|
Wykonanie elementów
|
4/6
|
V.
|
Grywalność na 2 graczy
|
5/6
|
VI.
|
Grywalność na więcej osób
|
5/6
|
Ocena Końcowa: | 4,66 |
Nazwa: iKnow
Wydawca: Tactic
Wydanie: pierwsze
Rok: 2016
Sugerowana cena: 89,90zł
Ocena: 4,66/6
Autor: DJ