1 wrz 2017

A Tobie kto pomoże zdobyć miasto? - recenzja gry Mob Town

Trafiła do nas kolejna gra, z którą spotkaliśmy się na Pionku. Przyszło nam ją tłumaczyć wielu graczom, a ostatnio Trefl postanowił przesłać nam kopie recenzencką. Mob Town to gra w klimatach mafijnych, gdzie wcielimy się w jedną z czterech zwierzęcych rodzin mafijnych.

Mob Town to szybka gra karciana w klimatach mafijnych. Obejmując jeden z czterech gangów będziemy wysyłać parszywe szczury, oślizgłe węże, brutalne rekiny, wredne łasice, chytre lisy, by przejęły dla nas miasto. Do gry możemy zasiąść od 2 do 4 osób, a rozgrywka powinna zająć nam około 20-30 minut.

W pudełku z Mob Town znajdziemy: 20 kart budynków, 57 kart zasobów (forsy i najemników), 4 zestawy gangów (po 12 żetonów), 4 dwustronne znaczniki punktacji, 12 żetonów teczek, 4 zestawy chytrych planów, 4 karty pomocy, 4 karty punktacji, instrukcja. Pudełko małe, zgrabne, kolorowe. Wykonanie elementów całkiem przyjemne dla oka, wykonane w sposób kreskówkowy. Karty są zrobione dobrze, są czytelne i oddające klimat.

Zasady Mob Town są proste i szybkie do wytłumaczenia. Po pierwsze rozłażenie miasta: zostało to zrobione w całkiem ciekawy sposób, otóż na kartach są strzałki, które decydują gdzie i jak mamy rozłożyć karty. Kładziemy pierwszą, a następnie zgodnie z strzałkami dokładamy kolejne karty. Dodatkowo do ostatnich 10 kart wtasowujemy kartę stróża prawa. Na stole wykładamy 5 odkrytych kart. Każdy z graczy otrzymuje swoje żetony, chytre plany oraz 3 karty. Z chytrych planów (czyli naszych ukrytych celów) wybieramy 2 i staramy się je zrealizować. W swojej turze mamy kilka możliwości. Możemy dobrać 2 karty, możemy wymienić jedną kartę z ręki na wszystkie karty tego samego typu z 5ciu wyłożonych, zmienić swój chytry plan, użyć teczki, która pozwala dołożyć nowy element miasta i najważniejsze – użyć kart z ręki by przejąć interes w mieście. Przejęcie interesu wymaga zagrania kart z konkretnym najemnikiem o wartości równej wartości interesu. Chyba, że ktoś już przejął dany interes wtedy musimy do wartości interesu dodać ilość żetonów gangów leżących na danej karcie. Jest w grze tez takiego jak odległość – jeżeli nasz żeton już leży na którymś budynku i  chcemy przejąć kolejny interes to musimy dodatkowo odrzucić tyle kart ile kart dzieli posiadany interes od tego, który chcemy przejąć. Gdy ktoś wyciągnie kartę stróża prawa, runda dobiega końca i zaczynamy punktacje: dostajemy punkty przedstawione na obiekcie, który przejęliśmy oraz dodajemy punkty z chytrych planów. Gra toczy się 3 rundy i gracz posiadający największą liczbę punktów po ostatniej rundzie zostaje zwycięzcą.

Choć trochę się rozpisaliśmy na temat zasad to w rzeczywistości tłumaczy się je bardzo szybko. Przygotowanie miasta również przebiega sprawnie, a jego zmiana w każdej rozgrywce znacząco wpływa na regrywalność tego tytułu.

Gra przeznaczona jest dla graczy powyżej 8 roku życia i wydaje nam się, że jest to trafiony przedział. Wiadomo, że bardziej ograne dzieci poradzą sobie z tym tytułem w młodszym wieku. Ilustracje w Mob Town są wykonane w sposób kreskówkowy, ale nie oznacza to, że gra jest tylko dla dzieci. My się przy niej bardzo dobrze bawiliśmy.

Gra miewa też swoje minusy. Często bywa tak, że gracze wybierają te same chytre plany co sprowadza się do stosowania tej samej strategii. Zdecydowanie ciekawiej gra się w wariancie 4 osobowym – występuje wtedy więcej interakcji, a to główny atut tejże gry. W grze występuje sporo losowości – dociągane karty nie zawsze są takie jakie byśmy sobie wymarzyli, ale w małym stopniu da się tę losowość kontrolować.

Nam spodobała się negatywna interakcja i potrzeba sprężenia się ze zdobywaniem budynków (nie wiemy do końca w którym momencie odkryty zostanie stróż prawa). Zdecydowanie polecamy tę grę graczom, którzy nie zrażają się przy losowości karcianek oraz tym, którzy poszukują ciekawych tytułów do pogrania w gronie przyjaciół.


I.
Klimat
4,5/6
II.
Złożoność
5/6
III.
Oprawa graficzna
5,5/6
IV.
Wykonanie elementów
5/6
V.
Grywalność na 2 graczy
5/6
VI.
Grywalność na więcej osób
5,5/6

Ocena Końcowa: 5,08

Nazwa: Mob Town

Wydawca: Trefl Joker Line

Rok: 2016

Sugerowana cena: 49,95 zł

Za przekazanie gry do recenzji dziękuję wydawnictwu Trefl Joker Line:

Share:

Ścisła współpraca

My na Facebooku

Labels

Blog Archive