Trafiła do nas kolejna gra, z
którą spotkaliśmy się na Pionku. Przyszło nam ją tłumaczyć wielu graczom, a
ostatnio Trefl postanowił przesłać nam kopie recenzencką. Mob Town to gra w klimatach mafijnych, gdzie wcielimy się w jedną z
czterech zwierzęcych rodzin mafijnych.
Mob Town to szybka gra karciana w klimatach mafijnych. Obejmując
jeden z czterech gangów będziemy wysyłać parszywe szczury, oślizgłe węże,
brutalne rekiny, wredne łasice, chytre lisy, by przejęły dla nas miasto. Do gry
możemy zasiąść od 2 do 4 osób, a rozgrywka powinna zająć nam około 20-30 minut.
W pudełku z Mob Town znajdziemy: 20 kart budynków, 57 kart zasobów (forsy i
najemników), 4 zestawy gangów (po 12 żetonów), 4 dwustronne znaczniki
punktacji, 12 żetonów teczek, 4 zestawy chytrych planów, 4 karty pomocy, 4
karty punktacji, instrukcja. Pudełko małe, zgrabne, kolorowe. Wykonanie
elementów całkiem przyjemne dla oka, wykonane w sposób kreskówkowy. Karty są
zrobione dobrze, są czytelne i oddające klimat.
Zasady Mob Town są proste i szybkie do wytłumaczenia. Po pierwsze
rozłażenie miasta: zostało to zrobione w całkiem ciekawy sposób, otóż na
kartach są strzałki, które decydują gdzie i jak mamy rozłożyć karty. Kładziemy
pierwszą, a następnie zgodnie z strzałkami dokładamy kolejne karty. Dodatkowo
do ostatnich 10 kart wtasowujemy kartę stróża prawa. Na stole wykładamy 5
odkrytych kart. Każdy z graczy otrzymuje swoje żetony, chytre plany oraz 3
karty. Z chytrych planów (czyli naszych ukrytych celów) wybieramy 2 i staramy
się je zrealizować. W swojej turze mamy kilka możliwości. Możemy dobrać 2
karty, możemy wymienić jedną kartę z ręki na wszystkie karty tego samego typu z
5ciu wyłożonych, zmienić swój chytry plan, użyć teczki, która pozwala dołożyć
nowy element miasta i najważniejsze – użyć kart z ręki by przejąć interes w
mieście. Przejęcie interesu wymaga zagrania kart z konkretnym najemnikiem o
wartości równej wartości interesu. Chyba, że ktoś już przejął dany interes
wtedy musimy do wartości interesu dodać ilość żetonów gangów leżących na danej
karcie. Jest w grze tez takiego jak odległość – jeżeli nasz żeton już leży na
którymś budynku i chcemy przejąć kolejny
interes to musimy dodatkowo odrzucić tyle kart ile kart dzieli posiadany
interes od tego, który chcemy przejąć. Gdy ktoś wyciągnie kartę stróża prawa,
runda dobiega końca i zaczynamy punktacje: dostajemy punkty przedstawione na
obiekcie, który przejęliśmy oraz dodajemy punkty z chytrych planów. Gra toczy
się 3 rundy i gracz posiadający największą liczbę punktów po ostatniej rundzie
zostaje zwycięzcą.
Choć trochę się rozpisaliśmy na
temat zasad to w rzeczywistości tłumaczy się je bardzo szybko. Przygotowanie
miasta również przebiega sprawnie, a jego zmiana w każdej rozgrywce znacząco
wpływa na regrywalność tego tytułu.
Gra przeznaczona jest dla graczy
powyżej 8 roku życia i wydaje nam się, że jest to trafiony przedział. Wiadomo,
że bardziej ograne dzieci poradzą sobie z tym tytułem w młodszym wieku. Ilustracje
w Mob Town są wykonane w sposób
kreskówkowy, ale nie oznacza to, że gra jest tylko dla dzieci. My się przy niej
bardzo dobrze bawiliśmy.
Gra miewa też swoje minusy.
Często bywa tak, że gracze wybierają te same chytre plany co sprowadza się do
stosowania tej samej strategii. Zdecydowanie ciekawiej gra się w wariancie 4
osobowym – występuje wtedy więcej interakcji, a to główny atut tejże gry. W
grze występuje sporo losowości – dociągane karty nie zawsze są takie jakie
byśmy sobie wymarzyli, ale w małym stopniu da się tę losowość kontrolować.
Nam spodobała się negatywna
interakcja i potrzeba sprężenia się ze zdobywaniem budynków (nie wiemy do końca
w którym momencie odkryty zostanie stróż prawa). Zdecydowanie polecamy tę grę
graczom, którzy nie zrażają się przy losowości karcianek oraz tym, którzy
poszukują ciekawych tytułów do pogrania w gronie przyjaciół.
I.
|
Klimat
|
4,5/6
|
II.
|
Złożoność
|
5/6
|
III.
|
Oprawa graficzna
|
5,5/6
|
IV.
|
Wykonanie elementów
|
5/6
|
V.
|
Grywalność na 2 graczy
|
5/6
|
VI.
|
Grywalność na więcej osób
|
5,5/6
|
Ocena Końcowa: | 5,08 |
Nazwa: Mob Town
Wydawca: Trefl Joker Line
Rok: 2016
Sugerowana cena: 49,95 zł
Za przekazanie gry do recenzji dziękuję wydawnictwu Trefl Joker Line:
Za przekazanie gry do recenzji dziękuję wydawnictwu Trefl Joker Line: