

W średniej wielkości pudełku znajdziemy całkiem sporo
elementów. Na zawartość składają się 4 plansze, po których będziemy
przemieszczać nasze meeple, 97 kart (akcji, lokacji, zadań oraz warunków), 5
żetonów przedmiotów, 12 pionków astronautów, 3 pionki robotów, 13 drewnianych
paczek oraz 3 instrukcje w języku polskim, angielskim i niemieckim. Nie mamy
się do czego przyczepić, jeśli chodzi o wykonanie. Wszystko jest solidne, karty
twarde, a plansza jest wykonana z grubszej tektury. Oprawa graficzna też stoi
na wysokim poziomie. Ilustracje na pudełku i na kartach są ładne, przejrzyste i
w kosmicznym klimacie.


Rozgrywka dzieli się na trzy główne fazy: akcji,
punktowania oraz dobierania. W fazie akcji będziemy zagrywać karty i wykonywać
ich działania. Będziemy przesuwać swojego astronautę lub rzucać przedmiotem,
możemy poruszyć astronautę innego gracza, zwerbować do pomocy roboty, przenosić
paczki, aby utorować sobie drogę lub przeszkodzić innym, a nawet pełnić dyżur w
przestrzeni kosmicznej. Jeśli podczas swoich akcji przenieśliśmy przedmiot i
wykonaliśmy zadanie, automatycznie dostajemy punkty. Warto planować swoje
ruchy, aby wykonywać misje dodatkowe, które są ekstra punktowane. Po skończeniu
swoich akcji odrzucamy z ręki jedną kartę i dobieramy z talii określoną liczbę
kolejnych kart. Gracz, który jako pierwszy zdobędzie pięć punktów, wygrywa.
Astro Jam to ciekawa gra logiczna. Ma proste do
wytłumaczenia zasady, chociaż początkowo można się trochę pogubić w ilości
dostępnych akcji. Pisaliśmy już, że przydałaby się mini ściąga dla
początkujących. Jednak z czasem (i większą ilością rozegranych partii), ten
problem znika. W ten tytuł polecamy grać w wariancie 3-osobowym. Jest on
optymalny pod względem zabawy, działań na planszy oraz czasu. W dwie osoby może
być trochę nudno i przewidywalnie odnośnie decyzji przeciwnika. W cztery osoby
natomiast, może być zbyt tłoczno na planszy, ale przede wszystkim zdecydowanie
wydłuża się czas oczekiwania na swój ruch. W grze trzeba podejmować wiele
logicznych decyzji, wymagane jest planowanie swoich ruchów na zapas. Trzeba
dobrze kombinować, aby w pełni wykorzystać posiadane karty na ręce.
Zatem jak się ma losowość w grze logicznej? Musimy
przyznać, że bardzo dobrze. My lubimy, gdy gra jest losowa i trzeba główkować
na bieżąco, by dobrze zaplanować nasze ruchy. Jednak osobom, które losowości
nie lubią, gra może nie przypaść do gustu. Rozgrywka za każdym razem będzie
inna, ponieważ mamy sporo możliwości rozłożenia planszy, jest mnóstwo
kombinacji wykonywania zadań przenoszenia przedmiotu. No i same karty akcji są
bardzo losowe. Całość sprawia, że gra będzie albo mocno regrywalna, albo
wyląduje na szarym końcu półki.
I.
|
Klimat
|
4/6
|
II.
|
Złożoność
|
4,5/6
|
III.
|
Oprawa graficzna
|
5/6
|
IV.
|
Wykonanie elementów
|
5/6
|
V.
|
Grywalność na 2 graczy
|
5,5/6
|
VI.
|
Grywalność na więcej osób
|
5/6
|
Ocena Końcowa: | 4,83 |
Wydawnictwo: Trefl Joker Line
Rok wydania: 2014
Sugerowana cena: 58zł