Wakacje! To czas, w którym większość z nas
wyjedzie na urlop. Bardziej chyba niż my, cieszą się dzieciaki, które mają 2
miesiące wolne od szkoły. Część z nich z pewnością pojedzie z rodzicami na
wakacje, ale spora grupa będzie te wolne spędzać na basenach. I o takiej
właśnie tematyce będzie dzisiejsza recenzja. Gra Rurka Wodna z pewnością
będzie dobrym wyborem w wakacyjny dzień.
Rurka Wodna to lekka kafelkowa
gra rodzinna, w której budujemy zjeżdżalnie. Konkretnie jedną, którą to właśnie
my będziemy zjeżdżać. Gra ma proste zasady, nadaje się do grania już z
dzieciakami od 7. roku życia. Sama rozgrywka to około 20 minut zabawy.
Wykonanie też jest całkiem dobre. Grube kafelki, ładne pionki, genialna
wypraska, która mieści wszystkie elementy i zapobiega ich wypadaniu.
Zawartość pudełka to głównie kafelki – mamy
ich kilka rodzajów: 29 odcinków zwykłych, 7 kafelków superrurek, 3 kafelki z
symbolami akcji, 1 kafelek wjazdu do tunelu, 1 kafelek startowy, 3 duże
(większe, grubsze) kafelki atrakcji, kafelek wyjazdu z tunelu, 4 kafelki
ratowników. Poza tym otrzymamy 6 pionków, 6 kart graczy, 18 żetonów premii oraz
instrukcję.
Wspomniana już instrukcja jest krótka, ale
zawiera przykłady, co zdecydowanie ceni się przy nauce gry. Przygotowanie gry
to jedynie wyciągniecie kafelka startowego i kilku dodatkowych oraz potasowanie
całej reszty kafelków. Każdy otrzymuje też swojego piona, kartę oraz jeden
kafelek. W swojej turze gracz pociąga jeden kafelek, a następnie zagrywa jeden
kafel z ręki, trzymając się zasad: można dołożyć kafelek jedynie do swojej
zjeżdżalni oraz nie można ułożyć kafelka tak, by połączyły się rurki dwóch
graczy lub by trasa się zapętliła do kafelka startowego. Po zagraniu kafla
przesuwamy swój pion na koniec rurki, a jeśli rozbudowaliśmy też rurkę innego
gracza, to on również się przesuwa, a my zdobywamy żeton premii. Mamy w grze
również kafelki specjalne, dzięki którym możemy tworzyć tunele, zdobywać
kolejne ruchy czy znacząco rozbudowywać swój zjazd.
Kafelki ratowników to
kafelki, które mogą nas uratować – zagrywamy je jako tunele (po dwóch rożnych
stronach), a używamy ich wtedy, gdy żaden z kafelków na ręce nie może zostać
dołożony zgodnie z zasadami. Gramy tak długo, aż nie skończą się kafelki
zjeżdżalni. Przy podliczaniu końcowym sprawdzamy, który gracz ma najdłuższy
zjazd (podliczamy kafelki). Do tego dodajemy zdobyte żetony premii i gracz z
największą liczbą punktów na koniec gry zostaje zwycięzcą.
Rozgrywka banalna i szybka. Jednym z
walorów tego tytułu jest właśnie prostota zasad, które możemy wytłumaczyć
bardzo szybko. Kolejnym zauważalnym plusem gry jest regrywalność – mamy dużo
kafelków, więc za każdym razem nasza zjeżdżalnia będzie wyglądała zupełnie
inaczej. Z samymi kafelkami wiąże się też losowość. Dobieramy je w ciemno,
jednak zawsze na ręce mamy dwa takie kafelki, co daje nam możliwość wyboru,
zmniejszając ową losowość.
Czas rozgrywki to około 20 minut. Jest to
dobry czas dla gier rodzinnych, szczególnie przy zabieganych rodzicach, bądź
przy dzieciach, które szybko się niecierpliwią siedząc i grając. Naszym zdaniem
łatwiej namówić dziecko do dwukrotnego zagrania w tę samą grę po 20 minut, niż
w jedną trwającą 40minut (i niech nie daj Boże jeszcze przegra). Gra skaluje
się w miarę dobrze. Najlepiej nam się grało w 4 osoby. Przy 2 jest luz, każdy
robi swoje. Im więcej graczy, tym większa szansa na spotkanie się i
wykorzystanie kafelków współgraczy. Przy 6 znów robi się bardzo duży chaos.
Rurka Wodna to bardzo dobry,
rodzinny tytuł. Lekki, ale wymagający pewnej taktyki tytuł, który idealnie
wpisuje się w wakacyjne klimaty. Gra sprawdzi się z pewnością jako prezent,
szczególnie dla osób, które nie grają bardzo dużo w planszówki. Szybki
fillerek, który można polecić każdemu. Tak też robimy – POLECAMY!
I.
|
Klimat
|
5/6
|
II.
|
Złożoność
|
5,5/6
|
III.
|
Oprawa graficzna
|
5,5/6
|
IV.
|
Wykonanie elementów
|
4,5/6
|
V.
|
Grywalność na 2 graczy
|
5,5/6
|
VI.
|
Grywalność na więcej osób
|
5,5/6
|
Ocena Końcowa: | 5,25 |
Nazwa: Rurka Wodna
Wydawca: Foxgames
Rok wydania: 2018
Sugerowana cena: 59,99zł
Za przekazanie gry do recenzji dziękuję wydawnictwu Foxgames