Rubież to świat ruin i cmentarzysk maszyn. Wieki temu na
nasz świat znany z codzienności spadła okultystyczna zagłada, której nikt się
nie spodziewał. Grupa badaczy otworzyła bramę do Bezmiaru - drzemiących od
zarania dziejów pokładów Ciemności - i wypuściła na świat upiory.
Wielokształtna masa demonów łaknąca ludzkiej krwi zalała Ziemię. Ludzkość
stanęła w obliczu niezrozumiałego i potężnego wroga, który budził najgłębsze
przerażenie i którego nie imała się żadna broń. Rozgorzały straszliwe i
druzgoczące wojny. Nuklearne eksplozje burzyły miasta i góry, pustynie płonęły
zamieniając się w morza szkła, jeziora i rzeki wyparowywały, kwaśne deszcze i
żrące wiatry targały obliczem świata.
Wybitne jednostki badały nowe fenomeny i wprowadzały
cywilizację w arkana magii, w którą wcześniej nikt nie wierzył. Gdy po długiej
i wyczerpującej walce opadł już bitewny kurz, niewiele pozostało z dawnego
wspaniałego świata, błyszczącego chromem i rozbrzmiewającego słodką muzyką.
Ludzie na nowo zaczęli bać się ciemności i tego co w sobie kryje. Zostali
rozbici i rozgonieni po spustoszonym świece, ale zachowali resztki godności i
przetrwali, tworząc klany.
Zwycięzcami w Wielkiej Wojnie zostali okultyści, którzy
sprowadzili na świat Ciemność. Nazwali się Ebionitami, a ich przywódca mianował
się Pierwszym Cesarzem. Zdominowali przywołane upiory i kazali im sobie służyć
lub zawierali z nimi pakty, plugawiąc swoje dusze i otrzymując "dary".
Zaczęli budowę Nowego Ładu na Ziemi od założenia totalitarnego Dominatu. Dziś
jest to jedyne państwo, które istnieje na Rubieży - moloch budzący grozę w
sercach wolnych ludzi. Moloch, do którego Ty należysz!
Kim jestem?
Żaden z Cesarzy nie panował wiecznie - czas obecnego właśnie
dobiega końca. Jego ciało okaleczone przez setki rytuałów oraz przez walki z
upiorami rozpada się a jego dusza nie przypominała już ludzkiej. Głowy Wielkich
Rodów pożądliwie spoglądają na obsydianowy tron w Wieży Dzwonów i coraz odważniej
wyciągają po niego ręce. Zgodnie z
tradycją, pretendenci do tronu odbywają igrzyska przebiegłości.
Jako mroczny czempion swojego Rodu stajesz więc do walki o
najwyższą stawkę. Będziesz wysyłać swoich agentów okultystów oraz potężne
upiory do różnych stref wpływu. Na misjach będziesz odpierał ataki żałosnych
wolnych ludzi oraz innych splugawionych sił. W Dominacie będziesz przejmował
kontrolę nad najważniejszymi instytucjami państwa i cennymi lokacjami. Na
Cesarskim Dworze będziesz zabiegał o łaskę władcy i kradł Żar z jego Skarbca
oraz sprzymierzał się z jego Dworzanami. Szczęk czarnej stali wzniesie się pod
sklepienie, potężny Żar zabłyśnie w oczach chciwców, kłamliwe szepty przebiegną
po płaszczyźnie cienia. Wygra najbardziej przebiegły z Was.
Żar - energia Rubieży
Od około tysiąca lat Rubież wchłania pływy Ciemności,
odpryski zaklęć oraz dusze upiorów. W miejscach szczególnie nastawionych na te
oddziaływania okultystyczna energia krystalizuje się w postaci żaru -
srebrzystego minerału. Minerał ten jest niezwykle cenny,
bowiem jest paliwem dla zaklęć i rytuałów, karmą upiorów oraz energią
zasilającą niemożliwe machiny i stalowe, latające statki. W grze Elekt Żar
stanowi walutę, którą odpala się zdolności specjalne Jednostek oraz ocala się
je przed całkowitym unicestwieniem. To surowiec, którego strategiczne wydanie
zmienia przebieg rozgrywki.
Klanarchia RPG
Elekt osadzony jest w świecie polskiego systemu RPG „Klanarchia”.
Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z autorem – Michałem Markowskim - klikając właśnie tutaj.
Elekt opiera się na prostej mechanice zagrywania kart i
rozstrzygania walki, która daje graczom mnóstwo możliwości prowadzenia
strategii, blefowania i dopiekania innym. Jak to wygląda? W grze znajdują się
trzy Strefy walk, do których gracze przydzielają swoje Jednostki z ręki.
Jednostki te posiadają symbole Okultyzmu, Podstępu, Przemocy i Władzy (w
różnych ilościach i kombinacjach). Przewaga w posiadaniu konkretnego symbolu
pozwala aktywować związany z nim efekt np. zabicie Jednostki przeciwnika. Na
końcu, ilość posiadanych symboli Władzy decyduje o tym, kto zgarnia kartę
leżącą w Strefie i zapisane na niej Tytuły. Ten kto pierwszy zdobędzie wymaganą
liczbę Tytułów, zostanie wybrany nowym Cesarzem i zwycięzcą gry.
Regrywalność
Strefy, do których przydzielamy Jednostki co rundę zmieniają
swoje właściwości. Kombinacje tych właściwości wraz z ponad 30 unikatowymi
zdolnościami Jednostek gwarantują regrywalność i konieczność dostosowania
swojej taktyki z rundy na rundę. W każdej turze (łącznie z pierwszą) rekrutujemy
nową Jednostkę Zaawansowaną, więc nasza ręka w każdej partii tęż będzie inna,
pomimo tego że startujemy z tymi sami Jednostkami Podstawowymi. Grając w więcej
niż 2 osoby możecie się też nastawić na negocjacje, które również dodają
emocji. Nietrwałe sojusze będą się pojawiać i znikać jak fale, a gracz który za
bardzo zbliży się do tronu, szybko ściągnie na siebie uwagę i stanie się
wspólnym wrogiem reszty graczy.
Kampania crowdfundingowa
Jest nam niezwykle miło ogłosić, że już 4 września na platformie zagramw.to rusza kampania społecznościowa mająca na celu ufundowanie tej zacnie zapowiadającej się gry. Będziemy was na bieżąco informować o postępach kampanii. Jeśli wam mało dzisiejszego materiału, polecamy odsłuchać wywiadu z autorem gry - Krzysztofem Głośnickim - o właśnie tutaj. Tymczasem trzymamy kciuki za to byśmy już niebawem mogli zagrać w pełnoprawną wersję gry:
Kampania crowdfundingowa
Jest nam niezwykle miło ogłosić, że już 4 września na platformie zagramw.to rusza kampania społecznościowa mająca na celu ufundowanie tej zacnie zapowiadającej się gry. Będziemy was na bieżąco informować o postępach kampanii. Jeśli wam mało dzisiejszego materiału, polecamy odsłuchać wywiadu z autorem gry - Krzysztofem Głośnickim - o właśnie tutaj. Tymczasem trzymamy kciuki za to byśmy już niebawem mogli zagrać w pełnoprawną wersję gry: