Gra imprezowa kojarzy się z hałasem, wybuchami śmiechu i ogólnym wesołym
rozgardiaszem. Co powiecie jednak na imprezową grę, w której podczas rozgrywki
panuje absolutna cisza i słychać tylko irytujące skwierczenie żarówki?
Zapraszamy was na recenzję magicznej gry The
Mind.
The Mind wydawnictwa Foxgames to imprezowa, kooperacyjna gra karciana dla 2-4 graczy w wieku 8+. Impreza dla 4 osób? Powiecie, że to wcale nie impreza, ale spróbujemy was przekonać, że The Mind to coś więcej niż szybka imprezówka. Jest to gra z elementami zabawy towarzyskiej i eksperymentu, w której wszystkich graczy łączy jeden cel — pozbycie się posiadanych kart na ręku w kolejności od najniższej do najwyższej. Proste prawda? Spróbujcie jednak dokonać tego bez żadnego porozumiewania się ze sobą!
The Mind wydawnictwa Foxgames to imprezowa, kooperacyjna gra karciana dla 2-4 graczy w wieku 8+. Impreza dla 4 osób? Powiecie, że to wcale nie impreza, ale spróbujemy was przekonać, że The Mind to coś więcej niż szybka imprezówka. Jest to gra z elementami zabawy towarzyskiej i eksperymentu, w której wszystkich graczy łączy jeden cel — pozbycie się posiadanych kart na ręku w kolejności od najniższej do najwyższej. Proste prawda? Spróbujcie jednak dokonać tego bez żadnego porozumiewania się ze sobą!
W małym pudełku gry znajdziemy tylko to co najpotrzebniejsze — instrukcję,
talię kart ponumerowanych od 1 do 100, karty reprezentujące dany poziom
rozgrywki oraz karty Shurikenów i żyć. Nie
ma się co rozpisywać na temat wykonania
gry, bo jest bardzo proste, co dodaje jej tylko magicznej otoczki. Grafiki się
powtarzają i jedyne na czym możemy zawiesić oko, to karty poziomów, na których
zaprezentowane jest jak królik przechodzi różne etapy treningu umysłu ninja ;) Same karty są wykonane z wytrzymałego
materiału i nieprędko się zniszczą.
Zasady tłumaczy się w kilka chwil, a samą rozgrywkę przygotowuje się jeszcze
szybciej. Musimy ułożyć talię poziomów rosnąco od najniższej wartości, dobrać
ilość żyć zależną od liczby grających oraz 1 gwiazdkę shurikena. Następnie tasujemy talię kart z
liczbami i rozdajemy graczom karty w liczbie odpowiadającej danemu poziomowi
(na czwartym poziomie mamy na ręce cztery karty). Na ustalony sygnał, którym
jest położenie ręki na stole, gracze próbują zgrać swoje myśli i w momencie,
gdy jednocześnie zabiorą rękę ze stołu, rozpoczyna się właściwa zabawa. Waszym
celem jest wyłożenie wszystkich kart z ręki na środek stołu w rosnącej
kolejności, bez porozumiewania się w żaden sposób z innymi graczami. Karty
wykładamy pojedynczo, ale bez żadnych reguł dotyczących kolejności ruchu. Jeśli
czujesz, że masz na ręku aktualnie najniższą kartę w waszym gronie — zagrywasz
ją! Zaliczycie poziom, gdy uda wam się wyłożyć wszystkie karty i będziecie
dalej posiadać przynajmniej jedną kartę życia. W przypadku pomyłki, czyli gdy
ktoś wychyli się przed szereg z wyższą kartą, zespół traci jedno życie, a
następnie odkładane są wszystkie karty niższe od ostatnio zagranej. Jeśli w
pewnym momencie dojdziecie do porozumienia, że zadanie was przerasta, to jedno
z was może użyć shurikena, co pozwoli
każdemu z was odrzucić jedną najniższą kartę z ręki. Gdy przejdziecie wymaganą
liczbę poziomów w odpowiednim składzie osobowym — wygrywacie!
Nasze pierwsze rozgrywki w The Mind to była
totalna samowolka, chaos i niezgranie. Dopiero po kilkunastu porażkach,
zmianach ilości graczy i próbach oszukania systemu udało nam się w miarę dobrze
wyczuć i zaczęliśmy się dostrajać i zgrywać. Co więcej, w pierwszych partiach
towarzyszyły nam myśli "Co ja będę
się wychylał? Może ona ma niższą kartę?"
lub "Halo! Ale o co tu chodzi? Skąd mam wiedzieć, czy mogę
się już wyłożyć moją 23, skoro nikt nic nie mówi?" Śpieszymy was uspokoić — po wielu
próbach i błędach, nawet najoporniejszy trybik zaskoczy i wasza paczka będzie
grać w The Mind niczym dobrze naoliwiona
maszyna. Musicie tylko poczuć swój wzajemny flow.
Jednak aby dojść do perfekcji, czeka was długa droga. Dawno nie spotkaliśmy się
z grą, gdzie wymagane jest takie skupienie, opanowanie i wyczucie zachowania
drugiej osoby. Musicie zwracać uwagę na każdy ruch, ba! Na każde mrugnięcie
przeciwnika. Tutaj każdy ruch ręką po kubek z herbatą może oznaczać chęć
wyrzucenia karty. Nietrudno jest przegapić swoją okazję na wyrzucenie 66, gdy
ktoś wyrzucił 65, ale jednocześnie mając z tyłu głowy, że osoba z naprzeciwka
może mieć 67.
Pisaliśmy wyżej, że The Mind jest przeznaczony
dla 2-4 graczy. Śmiało możecie zagrać w większym gronie — wyzwanie jest wtedy jeszcze
większe. Ponadto, jeśli już opanujecie wersję podstawową — możecie spróbować
trybu zaawansowanego. Wykładacie karty zakryte i dopiero gdy wszyscy już wyłożą
swoje karty, to sprawdzacie czy zachowana została poprawna kolejność.
Po ciężkich utarczkach z grą polecamy The Mind
wydawnictwa Foxgames. Jest to gra dla tych,
którzy szukają czegoś innego w grach imprezowych. Chociaż gra odbywa się w
milczeniu, to czuć w powietrzu to napięcie i emocje. Dodatkowo, ze względu na swoje gabaryty możecie
zabrać grę ze sobą na różne wyjazdy i tam "docierać" się z nowo poznanymi osobami. Serdecznie
polecamy!
5/6
5/6
Nazwa: The Mind
Wydawnictwo: FoxGames
Rok wydania: 2018
Wydawnictwo: FoxGames
Rok wydania: 2018
Sugerowana cena: 35zł
Dziękujemy wydawnictwu FoxGames za przesłanie egzemplarza recenzenckiego