12 sie 2020

Trendy SEO w 2020 roku

Dziś chcąc wypromować się w sieci, swój biznes obejmujący automaty hot spot za darmo musimy stosować jak najlepsze SEO. To podstawa do marketingu, walki o klienta. Niezwykle ważne zatem jest śledzenie wszelkich trendów SEO, które pokazują, jakie działania mogą być najskuteczniejsze. Jak zatem wyglądają trendy SEO w 2020 roku?

Czym jest SEO?

Na początek jednak przybliżymy nieco samą definicję SEO. Jest to skrót od Search Engine Optimization. Jako optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki stanowi szereg mniejszych lub większych działań mających na celu osiągnięcie przez witrynę jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania danej wyszukiwarki. To zarówno optymalizacja treści na stronie, odpowiednie znaczniki tytułów stron, opisy meta description, adresy URL, grafiki, linkowanie między stronami.
Jak zatem widać, w SEO niezwykle ważna jest poprawa technicznych aspektów witryny, jak i również rozbudowa jej treści czy samo zdobywanie linków pozycjonujących. Czas zatem sprawdzić najważniejsze trendy SEO w 2020 roku.

Wyszukiwanie głosowe

Coraz powszechniejsze staje się wyszukiwanie głosowe. W zeszłym roku nawet jedno na pięć zapytań mobilnych stanowiły wyszukiwania głosowe. Ponieważ takie wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne, coraz więcej osób będzie wpisywać zapytania w ten sam sposób.
Należy zatem zwiększyć swoje szanse na ranking zapytań głosowych, a przecież większość zapytań głosowych ma charakter lokalny. Ludzie pytają się przez głosowych asystentów o najbliższe sklepy, restauracje, stacje benzynowe. Warto zatem pomyśleć o tym aspekcie w kontekście SEO.

Wyróżnione fragmenty nadal będą dominować w wynikach wyszukiwania

Funkcjonalny fragment jest podsumowaniem odpowiedzi na zapytania. Google wyświetla go na górze wyniku SERP, nad płatnymi i bezpłatnymi reklamami. Taka opcja skutecznie działa już od kilku lat i doprowadziła do znaczących zmian na stronie wyników wyszukiwania Google. Prawie połowa wszystkich wyszukiwań kończy się brakiem kliknięć, ponieważ użytkownicy od razu otrzymują odpowiedzi, których potrzebują, bezpośrednio z SERP. Dlatego też typowy fragment z odpowiedzią generuje większy ruch niż pierwszy organiczny wynik wyszukiwania. Powinno się zatem celować w zapytania i słowa kluczowe oparte na pytaniach.

Influencerzy powinni być wykorzystywani do SEO

Wielu użytkowników sieci czuje się zalewanych natrętnymi reklamami i szukają informacji, którym mogą zaufać, jak i również autentycznych recenzji. Doprowadziło to zatem do wzrostu influencer marketingu. Ludzie są dziś bowiem znacznie bardziej skłonni do nawiązania kontaktu z szanowaną i znaną osobą niż z reklamą.
Dlatego też zwiększają się inwestycje w influencer marketing. Zatrudnienie lub współpraca z influencerami może pomóc danej marce zwiększyć zasięg treści i wygenerować jeszcze większy ruch na witrynie. Takie osoby mogą również pomóc w tworzeniu wartościowych linków zwrotnych.

Mobile UX zadecyduje o rankingach

Niestety w obecnej sferze online strona internetowa, która nie ma wersji mobilnej, może stracić większość użytkowników w nadchodzących latach, ponieważ mobilne strony internetowe to rosnący trend, który będzie jeszcze bardziej popularny w 2020 roku. Dziś jednak nie wystarczy mieć tylko mobilną stronę internetową. Jej interfejs musi być łatwy do odczytania, przyciągać uwagę ludzi. W wielu krajach nawet 4 na 5 konsumentów przeprowadza lokalne wyszukiwania w wyszukiwarkach za pomocą urządzeń mobilnych.

CTR i czas przebywania staną się ważnymi czynnikami rankingowymi

W 2020 roku współczynniki klikalności witryn internetowych i wiadomości e-mail (CTR), jak i sam czas przebywania na stronie internetowej będą miały jeszcze większe znaczenie do sukcesu działań SEO. Czas pokazuje zatem, czy treści na stronie są interesujące dla internauty. Im więcej czasu spędza on na stronie, pokazuje to, że dana osoba jest zadowolona ze znalezienia tego, czego szukała.

Wysokiej jakości treści są ważniejsze niż kiedykolwiek

Reklamy przestają być skuteczne, gdyż nie tylko zniechęcają osoby do odwiedzin strony, lecz często prowadzą do witryn o marnej jakości. Dlatego tworzenie wysokiej jakości treści będzie niezbędnym elementem skutecznych strategii SEO. Takie treści mają być trafne, pomocne i aktualne. To właśnie te czynniki są nagradzane przez Google wyższymi pozycjami w wyszukiwarkach.
Share:

Ścisła współpraca

My na Facebooku

Labels

Blog Archive