Podróż w czasie to gra kafelkowa typu memory dla 2-5 graczy w wieku 4+. Podczas rozgrywki razem z pingwinem Przemysławem wyruszycie w podróż w czasie i odwiedzicie różne, zaskakujące krainy. Przeżyjecie emocjonujące przygody, a im lepiej zapiszą się w waszej pamięci, tym większą będziecie mieli szansę na zwycięstwo! Podczas gry będziecie się starać zapamiętywać, jakie obrazki znajdują się przy krainach odwiedzanych przez pingwina Przemysława. Wygra osoba, która na koniec gry będzie miała najwięcej płytek z obrazkami.
Przygotowanie gry jest szybkie — wymieszajcie plansze krain i połóżcie dowolną
stroną na środku stołu w rzędzie. Płytki z obrazkami również przetasujcie i
zostawcie zakryte w zasięgu wszystkich graczy. Kostka i pingwin Przemysław
niech czekają, aż przy wszystkich krainach zostanie dołożony kafel z
przedmiotem — pierwszy gracz losuje płytkę, pokazuje ją wszystkim graczom i
kładzie ją obok dowolnej krainy, opowiadając przy tym krótką historię łączącą oba elementy. Następnie kolejny gracz
robi to samo, aż we wszystkich krainach będą znajdowały się przedmioty.
Jesteście gotowi rozpocząć przygodę wraz z pingwinem Przemysławem! W swojej
turze rzucacie kostką, by zobaczyć, do której krainy przemieści się Przemek —
przesuwacie jego figurkę o tyle krain, ile widnieje na wyniku z kostki.
Następnie staracie się przypomnieć sobie, jaki obrazek znajduje się na płytce
leżącej przy tej krainie. Jeśli gracz odgadł, to w nagrodę zdobywa tę płytkę,
zachowuje ją do końcowego podliczania punktów i odkrywa nową. Biorąc kolejną
płytkę ze stosu, pokazuje ją pozostałym
graczom i opowiada nową historyjkę łączącą krainę na której stoi pingwin i
obrazek z dokładanej płytki. Jeśli ktoś z was niestety się pomylił, to odkłada
płytkę obok krainy i kończy swoją kolejkę. W obu przypadkach tura przechodzi na
kolejną osobę. Gdy skończą się płytki do dokładania, gracz nie uzupełnia
pustego miejsca i nie opowiada nowej historyjki. Gra się kończy w momencie, gdy
Przemysław zatrzyma się na krainie, obok której nie ma płytki z obrazkiem.
Wszyscy gracze liczą zdobyte płytki podczas rozgrywki, a wygrywa osoba, która
ma ich najwięcej.
Jak dla nas, jest to najlepszy tytuł typu memory wydany ostatnimi czasy. Prosta mechanika została wzbogacona o ciekawy „myk”, jakim jest zapamiętywanie przez opowiadanie historii związanych z obrazkami. Dzięki temu dzieci rozwijają wyobraźnię i mowę oraz zmysł gdzie trzeba połączyć dwa elementy, które nie mają ze sobą nic wspólnego, ale musimy powiedzieć o nich parę zdań. Ćwiczona jest technika zapamiętywania przez opowiadanie śmiesznych historii. A te wymyślają zarazem rodzice, jak i dzieci!
Wymyślanie historyjek i zgadywanie co zostało ukryte na planszy, daje dużo frajdy - zwłaszcza, gdy ktoś zapomniał, co krył żeton i próbuje „lać wodę". Wartością dodaną jest wariant z emocjami, który pozwala ćwiczyć dzieciom ich rozpoznawanie i nazywanie. Zatem z gry ćwiczącej pamięć, mowę i wyobraźnię robi się narzędzie terapeutyczne. W instrukcji zawarty jest komentarz psychologa, który ciekawie tłumaczy, w jaki sposób rozwijają się obie półkule dziecka podczas gry w Podróż w czasie.
Bardzo polecamy grę Podróż w czasie jako zabawkę i pomysł do spędzenia czasu z dziećmi, ale też jako narzędzie do rozwoju umysłu najmłodszych. Ta niepozorna gra daje mnóstwo satysfakcji. Bardzo proste zasady, szybki czas rozgrywki to jej kolejne zalety. Jeśli szukacie gry dla swoich pociech, która zapewni dobrą zabawę, a w dodatku będzie uczyć, to trafiliście w dziesiątkę! Zdecydowanie polecamy!
Nazwa: Podróż w czasie
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok wydania: 2022
Grę najtaniej kupisz TUTAJ
Dziękujemy wydawnictwu Nasza Księgarnia za wysłanie egzemplarza recenzenckiego